(2)

Vad blir det för mat?




Jag och mamma har varit ute och gått i den friska men ack så kalla luften nu ikväll. Från köket doftar det underbart och vem kunde tro att det va min förtjänst till det? Eller okej, det är ju maten i ugnen som luktar gott, men ni förstår nog vad jag syftar på. Här kommer det ett smarrigt recept för er våghalsar där ute!

4 kycklingfilér
1dl creme fraiche
1,5 dl grädde
1 tsk sambal oelek
0,5 dl japansk soya
1-2 vitlöksklyftor (ju fler desto mer smak)

Sätt ugnen på 175 grader
Lägg i den råa kycklingen i en ugnsform.
Vispa ihop alla ingridienser och häll det över kycklingen i formen.
Detta ska nu tillagas i ca 60 min.
(Ett tips är att skära kycklingen på mitten så de inte är så stora)

Super gott att servera med ris till men eftersom jag ska hålla mig borta från det blir det wokade grönsaker istället!
Ät och njut!




Kommentarer
Postat av: Mia

Du glömde ju grädden :)

2011-10-07 @ 19:22:41
Postat av: malinfransson

aj aj , nu är det ändrat! tack mia ;)

2011-10-07 @ 19:25:27
URL: http://maalinfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: