(5)

.En tanke eller två.








En morgon som denna har jag råkat lyssna på lite för sorglig musik och tänkt lite för mycket på det förflutna. Jag minns när jag var mindre och det inte var särskilt ofta man klagade på saker och ting, men det hände. Det kunde vara sånt som att jag inte fick det jag önskade mig i julklapp, eller inte fick sova över med en kompis. Vilka problem va..? Det ända jag längtade efter var att någon gång få bli tonåring och leva ett sånt där coolt liv med många vänner och bestämma mer över mig själv. Fri från problemen jag tyckte att jag hade då. Nu när jag "äntligen" blivit denna tonåring (okej jag är inte speciellt cool men ja, ni fattar) skrattar jag bara åt det jag tyckte va ett "problem" när jag var mindre och det har istället dykt upp andra sådana istället. Tonårsgrejer, eller vad brukar man kalla det? Killar, vänner, man ska passa in, skolan, hitta sig själv och tankarna är dom många och olika från person till person. Alla har vi nog saker som ibland tynger oss och det dyker upp problem i vardagen. Det var inte så himla mycket smidigare att bli äldre, som jag trodde när jag bara var runt tio år. Många kanske önskar att de vore tio igen, då man liksom bara levde livet och inte hade kunskap om särskilt mycket. Men vi alla vet att det är omöjligt att stanna tiden och än omöjligare att spola tillbaka den. Tanken på att bli vuxen är ganska spännande, att flytta hemifrån, försörja sig själv och förhoppningsvis även hitta kärleken som man kanske en dag tillslut bildar familj med. Men problemen kommer aldrig försvinna bara för att man själv växer och blir äldre. När jag blir vuxen, kommer jag skratta åt de problem jag har nu, idag? såsom jag idag skrattar åt problemen jag hade när jag var liten, men då tyckte dem var en ren pina? Det kan jag inte veta, det ända jag vet är att framtiden faktiskt är ganska spännande men samtidigt lite läskig. Problemen i denna värld kommer alltid finnas, så slut inte ögonen och låtsas som ingenting. Dom gör dig starkare som människa och säg mig :
varför skulle det finnas problem om dom ändå inte gick att lösa?




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Rakt in i hjärtat, Malin. Börjar nästan gråta, haha.

2010-11-05 @ 13:06:16
URL: http://sandbergmathilda.blogg.se/
Postat av: http://heyitsmeagain.blogg.se/

vilka härliga bilder du bjuder på, bra skrivet med!

2010-11-05 @ 13:51:17
URL: http://heyitsmeagain.blogg.se/
Postat av: linda

oerhört snygga bilder , grrrr

2010-11-05 @ 19:39:05
URL: http://linduss.webblogg.se/
Postat av: Piah

Du har så rätt, Malin. Problem kommer alltid att finnas i livet eftersom det tillhör livet. Likadant är det med glädjen och sorgen - de är också delar av livet. Ibland är det mycket av det ena och lite av det andra, men slår man ut det över en lång tidsperiod så tror jag att man kan se att det har varit balans mellan de olika sinnesstämningarna.



Det jag tror är viktigt, är att varje dag tänka på det som har varit positivt under dagen så att man somnar med ett positivt minne. Det kan vara allt från att man orkade ta sig ur sängen på morgonen trots att man inte ville, att man orkade vara trevlig mot någon man inte trivs med, att man har vunnit högsta vinsten på triss eller blivit ihop med den kille man är kär i. Det kan vara allt möjligt



Bra att du vågar prata om att det ibland kör ihop sig i tankarna och känslorna. Det hjälper.



Kram <3



2010-11-05 @ 21:07:06
Postat av: malinf

du är allt en smart kvinna och en lysande förebild du Piah! kramar

2010-11-07 @ 00:01:34
URL: http://maalinfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: