(0)

."vadå betalat?"

Jag kom att tänka på en sak när jag såg en reklam om smycken på teve nyligen. I fredags när jag och Connor skulle hämta våra julklappar till varandra (som va just smycken) så sa de båda som jobbade där att vi redan hade betalat så det bara var att ta påsen och gå. Eller riktigt så sa de inte, men ni förstår nog. Vi tittade på varandra och båda tänkte samma tanke:
"har vi verkligen betalat?"
Tänka sig att där kunde vi sparat in x antal lappar men istället föredrog vi sanningen. De tackade oss för vår ärlighet så vi fick smyckena gratis iallafall! (okej det där va en lögn). Men jag hade nog fått ett allt för dåligt samvete om jag bara gått därifrån och låtsas som ingenting.
Jag har äntligen lärt mig att ärligheten varar längst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: