(0)

tankar

Många gånger sen jag började gymnasiet har jag tänkt "valde jag rätt, är det detta jag vill" ?
Det va antinget valet mellan frisör eller omvårdnad och jag valde det jag kände va mest lönsamt för framtiden, enligt mig eftersom jag gärna vill bli sjuksköterska. Jag tvekar fortfarande och tänker mig in hur det skulle vara om jag hade valt frisörlinjen istället. Vilka skulle jag ha umgåtts med då? Hur skulle mitt liv se ut om tre år? Ja, tankar som dyker upp i mitt huvud hela tiden eftersom jag är så osäker. Det känns inte som jag passar in någonstans riktigt. Kanske skulle jag sökt in till sanda utv trotsallt? Det där med att "hitta sig själv" i tonåren är vanligt har jag hört, hmm. Jag behöver inte bestämma redan nu vad jag vill med mitt liv i framtiden, det blir som det blir helt enkelt.  Det är bara att köra sitt eget race och vara den man är helt enkelt, det borde inte vara svårare än så, eller?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: