(0)

Dag 12. En bild på ett ställe jag varit på








Frankrike och en å annan bild från Monaco. Detta är nog den konstigaste resan jag varit på tror jag. Inte för att stället var konstigt på något sätt. Franska riviäran var fantastisk att bo vid och stället var helt underbart. Men hur ofta kommer det sig att man bara får idén "AHA, vi sticker till Frankrike, jag skulle vilja visa er alla stora båtar och allt annat som finns där" Ja, sådär sa min pappa för två somrar sedan då han, jag och min syster gav oss av med bil ner mot Frankrike.


Den resan var nog den svettigaste jag varit med om och fastän jag tillslut bara satt i bh och skjorts förstod jag inte varför svetten rann så. När vi andra dagen hade åkt från ett hotell i Tyskland och kommit fram till Italien kom jag på varför jag svettades som tio grisar.. Värmen i sätet hade varit på heeela tiden..


Och när vi äntligen nådde Frankrike och dess vackra stränder sent på kvällen blev vi alla överlyckliga av tanken att få sträcka på benen och såsmåningom sova. Jag själv var mest glad för att förhoppningsvis snart få slänga mig i duschen, vilket ni kanske förstår.. Men nu kom det ett litet problem, kartan stämde inte in med verkligheten och skylten med hotellets namn hittade vi ingenstans..



Vi frågade varenda kotte vi stötte på om de visste var vi skulle, men alla tjugo pekade på samma felaktiga hotell.. Vi gick i säkert en timme och letade innan vi bestämde oss för att slå oss ner på en pizzeria i närheten av där bilen stod parkerad. Ost som heter duga och jag trodde jag skulle krivera av förtvivlan.. Pizzorna på TV såg godare ut än den stora runda ost-tallricken till pizza jag fick. Vi letade efter hotellet ytterligare en bra stund innan vi gav upp.. Baksätet fick bli min säng den natten och jag minns att en dusch skulle vara det bästa jag kunde få just då.




Morgonen efter, eller ja, den supermega jätte tidiga morgonen, fortsatte vi att leta efter hotellet. När vi hade letat, trötta och svettiga och jätte äckliga, i kanske tio minuter , hittade vi hotellet... Vi hade alltså bara behövt gå tjugo meter längre än vad vi gjorde kvällen innan.. Jag var först in i duschen och kom inte ut förrän jag tömt hela tvålflaskan!




Tiden i Frankrike kunde inte börja mycket mer konstigt. Men oh så bra det blev tillslut! Sol och bad dagarna långa och shopping och turer till affären där jag och Linda köpte chilinötter och pringles varje dag. Färska äkta franska baguetter och apelsinjuice till frukost varje morgon och ja, fastän det hela började jätte tokigt, blev resan tillslut ett roligt äventyr och min tröja jag hade i bilen har det nog bra på soptippen nu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: