(0)

redan skoltrött?



Egentligen borde jag plugga matte, som jag inte förstår särskilt mycket av. Jag borde även börja läsa i min engelskabok. Denna skola, vad ska man ta sig till?  Faktum är att skolan skulle vara helt okej att gå till så länge man inte fick hem läxor. Att man bara gjorde arbeten i skolan och under lektionstid. Numera tar man med sig arbetet hem och får fortsätta jobba , så gör man med i stort sätt varje ämne och det va väl inte precis någon nyhet?  Var finns fritiden man säger är så himla viktig för att orka med vardagen? Man säger att ungdomar måste lära sig att planera, men att gå från 8 till 16 fem dagar i veckan, det innebär 8 timmars skola per dag och inte nog med det fortsätter eländet så fort man kommer hem innanför dörren. Kortare dagar och läxor, eller långa dagar och inga läxor. Skulle kanske funka bättre och det är inte konstigt att dagens ungdomar känner sig så stressade nu för tiden..

Nu blir det idol för hela slanten!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: