(5)

"Det var bättre förr"






Jag satt och tänkte på lektionen vi hade idag då vi skulle jämföra hur det var att vara barn idag, och att vara barn förr. Vi alla kom fram till divirse varse svaren men det som vann överlägset måste nog vara att alla de tekniska prylarna tagit över och hela tiden går ner i åldrarna. När jag själv va sju, fanns det inte en tanke på att jag skulle använda en mobiltelefon för att smsa någon och fråga om den ville leka, som man så fint säger i den åldern (eller det kanske man inte heller gör längre..)

Oftast gick jag till personen och knackade dörr, eller också ringde på hemtelefonen förstås. Idag ser man förjämnan små knattar med mobiltelefoner och alla möjliga konstiga makapärer som låter och har sig. Brädspelen är utbytta mot nitendo, datten ät utbytt mot datorn och lek överlag är ersatt av Wii, playstation och Gud vet allt vad det heter! Jag antar att det är så framtiden är, och det är så framtiden kommer att bli.

Vi fängslas av tekniken och ordet "umgås" betyder inte längre att träffas och ta en fika för en del, umgås innebär att man sitter vid skype och pratar med någon. Förmodligen samtidigt som man gör annat. Jag undrar vart vår värld är påväg och hur det kommer se ut när jag själv har barn. Undra om barnen ens kommer behöva lära sig prata.. haha fy vilken hemsk bild jag fick i mitt huvud! Nej men på med pokerfacet igen..

Är jag helt ute och cyklar?




Kommentarer
Postat av: malin

orkar inte läsa allt , tänker för mycket på pär så kan inte koncentrera mig så bra!

2011-03-16 @ 21:31:29
URL: http://jakobssonm.blogg.se/
Postat av: malinfransson

did you just said pear? OMG, he is so amazing!

2011-03-16 @ 21:34:07
URL: http://maalinfransson.blogg.se/
Postat av: sofia

det är sant när man tänker efter faktiskt, eller åtminstone till en viss del! man borde ta bort alla teve och sånnt ;)

2011-03-16 @ 21:44:48
Postat av: Anton

Vad är det med er tjejer och pär? ;o Kan erkänna att han är en bra lärare :D ...meeen ni verkar nästan lite smått besatta av honom? elller kanske bara jag som är avundsjuk ;) xD hahah!



Nä men det du har skrivit i detta inlägget är verkligen oroväckande! :S

2011-03-16 @ 23:05:41
Postat av: malinfransson

hahahaha anton, han är ju underbar rent ut sagt! men du behöver inte vara avundsjuk, vi tycker om dig också :D



ja erkänn! undra vad som kommer härnäst? :O

2011-03-17 @ 06:20:30
URL: http://maalinfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: