(0)

United States of America - 9



Vår midsommar i New York såg ut som en ganska så klassisk midsommar. Bortsett från att vi åkte båt över till frihetsgudinnan och kollade hur läget va med våra svenska utvandrare som kom i land där nånstans för en evighet sen. Eller okej, vi hälsade inte på dom personligen med tanke på att hela bunten är döda, men pass, skor, kläder, väskor yes, you name it, fanns där! (Jag som är historianörd älskar sånt!)




Jag kan ju dessutom passa på att berätta att jag höll på att bli kvar på båten då alla i mitt sällskap gått av vid frihetsgudinnan utom jag. Där stod jag högst upp på däcket och nere på bryggan fick jag syn på alla ("va, ska vi gå av här?"). Om ni ser på nedersta bilden till vänster så står det massa folk under taket, alla dom va på väg att gå på båten, medan jag ivrigt försökte komma av. "MOVE YOUR BIG ASS" ville jag skrika till varenda kotte. Men efter lite knuffar hit och puttar dit kom jag tillslut av. Och gissa om jag blev utskrattad..haha.




Efter ett snabbt ombyte på hotellet till den vita klänningen bar det av igen till Battery Park. Där var svenska flaggan hissad högt upp i det grå och tillsammans med dans runt midsommarstången bjöds det på jordgubbstårta, saft, köttbullar, potatis och sill etc etc etc. Precis så som en svensk midsommar brukar vara. Åtminstone på ett ungefär!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: