(0)

Dag 4. mina mål/drömmar/önskningar


När jag va runt fem-sex år ville jag inget hellre än att jobba som florist när jag skulle bli stor. Fast då hette det "jobba i en blomaffär" i min värld. Jag tyckte det såg så roligt ut att plocka ihop buketter av olika slag och vara omringad av alla vackra färger blommorna hade. När jag blev något år äldre ville jag bli fotbollsproffs, eller tennisproffs. Det spelade inte så stor roll tyckte jag då. Bara jag blev så känd att varenda kotte på stan kände igen mig och jag tjänade stora pengar så jag kunde köpa en pool. En riktigt stor en skulle det vara. Runt tio-elva års ålder började jag förstå att man visst var tvungen att ha något som kallades talang för att bli proffs, så tennisen la jag på hyllan och fotbollen körde jag bara för skojs skull, med ett litet hopp om att kanske bli riktigt duktig åtminstone.

Stjärndrömmen övergick till att bli frisör vilket satt kvar ända till jag skulle börja gymnasiet och kom in på frisörlinjen. Men istället gick åt ett helt annat håll och valde omvårdnadsprogrammet för att göra en god gärning och vara en bra medmänniska. Eller ja, egentligen i hopp om att en dag bli sjuksköterska eller bli som Mathildas pappa Anders, ambulanssjuksköterska. Så tänkte jag åtminstone förra året. Idag har jag inte en aning om vad jag vill bli eller vad jag har för mål i livet, faktiskt. McDonald´s skjortan och dammsugarpåsen ska bytas ut innan jag fyllt femtio i alla fall...


 Drömmar, önskningar och mål i livet förändras hela tiden. Ialla fall är det så i min värld. När du någon gång nåt det mål du vill uppnå får du helt plötsligt ett nytt mål i livet du kämpar efter att uppnå. Att gå ut gymnasiet med bra betyg, ha ett jobb jag trivs med, resa jorden runt och uppleva saker jag ens kunnat drömma om, skaffa familj med en person jag älskar och leva ett långt och lyckligt liv. Ja ungefär så ser min dröm. Det är förmodligen en ganska så vanlig Svensson dröm skulle jag tro, men man får ingenting gratis här i livet så det är en sak att drömma om att nå ett mål, och att uppnå det är en annan. Just nu önskar jag inget hellre än att lektionen slutar. Ni ser ju, drömmar, mål och önskningar förändras var och varannan minut till och med ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: