(3)

.en liten fundering sådär bara.

Sitter här i soffan och tittar runt lite på internätet. Nyheterna visas på tvn och jag hör ljudet i bakgrunden samtidigt som jag knapprar på tangenterna.

"Dagens ungdomar träffar sina vänner allt mer sällan öga mot öga, och istället umgås med dom på nätet"

Jo men visst är det nog så faktiskt. Synd tycker jag, men å andra sidan är frågan när man ska hinna med allt man vill (träffa vänner bl.a) när det finns hundra miljoner saker att göra efter skolan också bl.a .
Plugg, jobb, idrott, aktiviteter och en massa annat.
Synd iofs att samhället blir mindre och mindre socialt. Alltså att man numera knappt orkar resa på sig för att göra olika saker eller prata med någon, som egentligen inte befinner sig mer än 500 meter bort. Man använder mobilen för att smsa en klasskompis som befinner sig i slutet av korridoren för att fråga när lektionen börjar och man använder msn när man pratar med sin bästa vän, då man egentligen bara kan lyfta luren.
Jag hoppas inte teknologin tar över allt för mycket, trots att den är bra till mycket!

Nu ska jag titta på Ullared!




Kommentarer
Postat av: Thildus

WORD!

2010-10-25 @ 20:24:56
URL: http://sandbergmathilda.blogg.se/
Postat av: Piah

Så sant. Var rädd om mötena du får i verkligheten. De betyder allt. Ett sms, en chattkonversation, bloggläsande och annat kan aldrig ersätta ett möte öga mot öga. Bra tankar, Malin!

2010-10-25 @ 21:11:48
Postat av: Kajsa Ruden

Mycket sant!

2010-10-27 @ 17:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: